Rädda mig inte

Författare: Tahereh Mafi
Antal sidor: 398
Förlag: B Wahlströms
Orginal titel: Unravel me
Språk: Svenska
Utgivningsår: 2013
Serie: Shatter me #2

Handling:
Juliettes beröring är dödlig. Hon satt inlåst på grund av sin förbannelse i åratal. Men så träffade hon Warner, den vackre unge mannen utan hjärta. Han gav henne frihet, men bara i hans fångenskap, och om hon använde sin kraft i tyranniets tjänst. Juliette vägrade och flydde tillsammans med Adam, rebellen som bad henne slåss för friheten och för deras framtid som älskande. Men lika brinnande och okuvlig som Adams och Juliettes kärlek vuxit sig - lika förbjuden kommer den bli.

Omdöme:
Jag tycker boken var helt okej. Den var lite seg vissa stunder och som i förra boken störde jag mig lite på översättningen på vissa ställen. Men jag ser fram emot o läsa den sista delen i serien.

Recensioner | |
Upp