Harry Potter och hemligheternas kammare

 

Författare: J.K. Rowling
Antal sidor: 423
Förlag: Rabén & Sjögren
Orginal titel: Harry Potter and the chamber of secrets
Språk: Svenska
Utgivningsår: 2000
Serie: Harry Potter #2


Handling: Sommarlovet är äntligen över! Harry Potter har längtat tillbaka till sitt andra år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Men hur ska han stå ut med den nye, omåttligt mallige professor Lockman? Vad döljer Hagrids förflutna? Och vem är egentligen Missnöjde Myrtle? De verkliga problemen börjar når någon, eller något, förstenar den ena Hogwarteleven efter den andra. Är det Harrys största fiende, Draco Malfoy, som ligger bakom? Eller är det den som alla på Hogwarts misstänker - Harry Potter själv?

Omdöme: Sjukt bra bok! Den var lätt att läsa och jag tog mig igenom den på en dag trots den är över 400 sidor lång. Jag fattar inte varför jag inte läst Harry Potter serien tidigare?! Jag älskar ju filmerna men böckerna är hundra gånger bättre!

Jag önskar att jag hade börjat läsa serien för kanske 10 år sen. Det var kanske 3 - 4 år sen jag läste den första boken och jag kan inte förstå varför jag inte fortsatte med resten av böckerna då. Men nu ska det inte ta lika lång tid tills jag läser nästa, haha.

 

 

Recensioner | |
#1 - - Elin Cornelia:

Confession: jag har inte heller läst alla Harry Potter böckerna än, trots att jag älskar filmerna. Började Prisoner of Azkaban för ett tag sen, men har läst en massa annat istället :s skönt att jag inte är det enda HP fanet som gillar att läsa, men inte läst alla böckerna, hahah

Svar: Haha vad skönt att höra att jag inte är ensam! :)
Frida

Upp