Ibland mår jag inte så bra

Författare: Therése Lindgren
Antal sidor: 140
Förlag: Forum
Språk: Svenska
Utgivningsår: 2016

Therése Lindgren är sveriges största kvinnliga youtuber och började sin youtubekarriär med glada videoklipp om smink och skönhet. Men under den bubbliga ytan har hon länge kämpat med psykisk ohälsa och youtubesuccen kom ur en lång tids sjukskrivning. På ett ärligt och personligt sätt delar Therése med sig av fakta och egna erfarenheter. Hon berättar om diagnoser och panikångestattacker, om relationer och kärlek, om terapin och djuren som blev hennes räddning.

Jag har följt Therése iprincip sen hon började med youtube. Så det kändes självklart att köpa hennes bok. Jag kände igen mycket i hennes bok som hon har pratat mycket om i hennes videos. Jag tycker att boken var helt okej. Den var inte riktigt vad jag väntat mig, trodde inte att det skulle vara lika mycket fakta som det var. Men jag tror boken är riktigt bra att läsa om man själv lider av psykisk ohälsa eller om man känner någon som gör det.

 

 

Recensioner | Ibland mår jag inte så bra, Therese Lindgren, bokrecension | |
Upp