Hatad och älskad

Författare: Alexandra Nilsson & Ylva Enström
Antal sidor: 147
Förlag: Calidris
Språk: Svenska
Utgivningsår: 2016

Alexandra "Kissie" Nilsson gjorde sig känd som femtonåring genom att trycka på sina bloggläsares knappar. Hon festade, bråkade, bantade och bloggade sen om kaoset utan hämningar. Hennes läsare hatade att älska henne och älskade att hata henne. Idag, tio år senare, vill hon göra slut med den gamla, kaosälskande Kissie. Hon bloggar fortfarande om skönhet och glam, men idag tar feminism och anti-näthat upp minst lika mycket plats på kissies.se. Hon har gått från festande fjortis hög på uppmärksamhet till en framgångsrik medieprofil och entrepenör.

Jag har följt Alexandras blogg sen hon var 17 år tror jag. Så när jag såg att hon skulle släppa en bok kände jag direkt att jag ville läsa den! Men jag blev lite besviken när jag fick se tjockleken på den. Läste ut den på en kväll. Tyckte tyvärr inte den var så superbra. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det men nånting var det som gjorde att jag inte gillade den riktigt.

 
Recensioner | Alexandra Nilsson, Hatad och älskad, bokrecension | |
Upp