Namnsdagsflickan

Författare: Kristoffer Leandoer & Åsa Ekström
Antal sidor: 174
                                                   Förlag: Bonnier Carlsen                                                         
Orginal titel: Namnsdagsflickan
Språk: Svenska
 
Handling: Kim och Robin har sin egen fantasivärld ihop: det medeltida landet Berghendia som de styr med järnhand. Robins lillasyster Namnsdagsflickan är också med på ett hörn. Men i takt med att verkligheten tränger sig på hotas landets existens. Medan föräldrarna bråkar söner familjen, bråkar Kim och Robin sönder sin skapelse. Namnsdagsflickan försöker frenetiskt få dem att fortsätta sitt Berghendia, men misslyckas. Och nu ligger hon i oförklarlig koma sen en vecka..
 
Omdöme: Det här var det andra seriealbumet jag läste. Men det förra jag läste var bara serier i. I den här boken var det lixom tre berättelser samtidigt. En om vad som händer runt Namnsdagsflickan när hon ligger i koma, en om berghendia och en serie som Kim målar. Det var lite svårt att hänga med ibland. Sen störde det mig att man aldrig får veta om Kim och Robin är tjejer eller killar. Jag tror att Kim är en kille men jag är inte säker om Robin... 
 
Citat: "Nu får vi vackert vänta tills det visar sig om jag tänkte rätt eller inte. Kanske behöver hon en superhjälte därinne. Kanske behöver hon något som hon själv hittat på. Men mest av allt tror jag att hon behöver någon som är snäll. Riktigt, riktigt snäll."
Recensioner | |
Upp