Eld

                                         
                                             Författare: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren                                   
Antal sidor: 634
 
Första meningen: "Solljuset sköljer in genom rummets höga fönster och blottlägger varje gammal smutsfläck på de vita vävtapeterna."    
 
Handling:
De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse. Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan. 


Mina tankar: Jag tycker att boken var bra men jag tycker nog att cirkeln var snäppet bättre. Det jag gillar allra mest i den här boken är att man får läsa ifrån Idas vinkel också vilket jag saknade i Cirkeln. Men jag tycker verkligen Mats och Sara har gjort ett bra jobb med både eld och cirkeln och jag har höga förväntningar på nyckeln som är den avslutande boken i engelfors triologin.


Betyg: 5/5
Recensioner | |
Upp