Vad mina vänner inte vet

Författare: Sonya Sones
Titel: Vad mina vänner inte vet  
Antal sidor: 265

Serie: Vad mina vänner inte  vet #1
Förlag: Bonnier Carlsen
Orginal titel: What my mother doesn´t know
Språk: Svenska



Handling: Vinterlovet segar sig fram för Sophie som är ensam kvar i stan. Bästa vännerna har åkt på semester med sina familjer. Men så händer något... På en bänk på konstmuseet börjar skolans ärkenörd Murphy småprata med Sophie och innan hon förstår hur det kunde hända, ses de varje lovdag - åker skridskor på sjön, tecknar på kaféer, klär julgranen hemma hos Murphy. Sophie försöker med alla medel att värja sig mot Amors tusen pilar. För inte kan väl hon vara kär i den där tönten? Eller kan hon? Och vad ska kompisarna säga?


Omdöme: Det här är den första boken jag läser som är skriven på vers. Den var lätt att läsa och jag läste ut den på ca. 40 minuter. (och då är jag en ganska seg läsare) Den var väldigt förutsägbar. Iallafall för mig. Det kändes nästan som om jag har läst den förut men det vet jag att jag inte har. Men det var roligt att läsa på vers och jag ska se till att låna del två nästa gång jag kommer till biblioteket. 
Men en sak förstår jag inte.. Varför heter den what my mother doesn´t know på engelska och vad mina vänner inte vet på svenska? Den borde den inte heta Vad min mamma inte vet egentligen... ?



Det jag gillade mest: Jag gillade att den gick ganska snabbt att läsa. Jag gillade också Murphy. Jag vet inte riktigt varför men jag gillade lixom hans karaktär.
Recensioner | |
Upp