Saker som aldrig händer

Författare: Johanna Lindbäck
Titel: Saker som aldrig händer             
Antal sidor: 255
Serie: -
Förlag: rabén&sjögren
Orginal titel: Saker som aldrig händer
Språk: Svenska


Handling: Andreas är ihop med Hanna sen ett år, och han tror att han känner henne. Samma med killarna i hans klass. Men Hanna, och även kompisarna, sviker Andreas, och han blir helt knäckt. Hur går man vidare? När ska det sluta kännas? Och vad gör man när saker som aldrig händer faktiskt händer?


Omdöme: Boken var väl helt okej. Efter att ha läst City of Bones innan så blev det rätt så tråkig. Men det var skönt med lite omväxling. Den var rätt förutsägbar men eftersom den har stått i min bokhylla i ca. 2 år så kände jag att det var dags att läsa den. Det tog ju bara några timmar. 


Det jag gillade mest: Att man fick läsa från en killes vinkel. I såna här böcker får man oftast läsa från tjejens vinkel så det var rätt roligt att få se killens tankar. Jag tycker att den var bra skriven och jag gillar Johannas sätt att skriva. Det var rätt korta kapitel men det var en bra "mellanbok" eftersom jag hade tröttnat ganska mycket på läsandet efter det tog mig nästan en månad att läsa city of bones.
Recensioner | |
Upp