Döden i dina ögon

Författare: Rachel Ward
Titel: Döden i dina ögon 
                                                                  Antal sidor: 300                                                                    

Serie: Döden i dina ögon #1
Förlag: B. Wahlströms
Orginal titel: Numbers
Språk: Svenska


Handling: Sedan dagen hennes mamma dog har Jem vetat vad siffrorna hon ser i människors ögon betyder. Det är datumet de ska dö. Jem försöker hålla sig undan andra människor så gott det går - för att inte behöva se dem i ögonen. Men en dag träffar hon Spider. Han är lång och rastlös och fast besluten om att de ska bli vänner. Och kanske mer. Om hon bara inte hade sett hans siffror... En dag blir det vittnen till något som tvingar dem att lämna London och bege sig ut på vägarna. De flyr för sina liv, men nedräkningen har börjat.

Omdöme: Jag gillade den här boken starkt! Den var spännande genom hela boken. Jag vet inte riktigt vad jag kan skriva utan att avslöja något så jag säger bara att jag rekommenderar den för dom som gillar att läsa spännande och bra böcker. 



Recensioner | |
Upp