Himlen börjar här

                                                             Författare: Jandy Nelson                                                       
Antal sidor: 265
Första meningen: "Mormor är orolig för mig." 
 
Handling: Lennie är sjutton år. Hon bor hos sin mormor med hennes syster Bailey och hennes morbror Big. Lennie och Baileys mamma lämnade dem hos deras mormor när dom var små. Deras mormor hade alltid sagt att hon hade äventyrargenen och att hon skulle komma tillbaka en dag. 
En dag händer det ofattbara. Bailey dör i en hjärtattack och Lennie blir kvar. Men så träffar hon Joe och hela hennes värld vänds uppochner. 
 
Mina tankar:
Jag tyckte att boken var rätt seg i början och jag fattade inte så mycket. Men efter ett tag mot slutet blev den jättebra. Jag har läst många recensioner om den här boken och dom flesta har skrivit att dom tyckte att boken var en av dom bästa men jag tycker inte att den riktigt höll mina förväntningar som blev ganska höga efter att ha läst alla bra recensioner.  

Betyg: 3,5/5
Recensioner | |
Upp