Cirkeln

 
                                              Författare: Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren                             
Antal sidor: 516
Första meningen: "Hon väntar på ett svar men Elias vet inte vad han ska säga."    

Handling: En natt när månen färgats mystiskt röd förs sex tjejer till den nerlagda folkparken. Dom har absolut inget gemensamt. En dag hittas en elev död på en toalett. Ingen vet vad som egentligen har hänt. Alla tror att det är ett självmord men dom vet inte vad som gömmer sig i mörkret. Boken handlar om dom sex tjejerna Minoo, Linnea, Vanessa, Anna-Karin, Ida och Rebecka. Dom ingår i cirkeln. I början vet dom inte riktigt vad dom ska göra men efter en tid förstår dom att dom behöver varandra. 

Mina tankar: Den här boken var en av dom bästa jag har läst! (förutom hungerspels böckerna) Jag gillar att den var spännande men det var bra att inte alla kapitel slutade för spännande så att man kunde sluta. I början trodde jag att det skulle vara svårt att hålla reda på alla namn men så var det inte. Jag blev ganska direkt van med det. Jag brukar ju inte gilla böcker som byter person som berättar hela tiden men nu funkade det faktiskt bra. Jag gillar också att boken gjorde en sådan vändning mot slutet. 

 
Betyg: 5/5
Recensioner | |
Upp