Harry Potter och den flammande bägaren

Författare: J.K. Rowling
Antal sidor: 752
Förlag: Rabén & Sjögren
Orginal titel: Harry Potter and the goblet of fire
Språk: Svenska
Utgivningsår: 2002
Serie: Harry Potter #4

En natt vaknar Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld - ett säkert tecken på att Lord Voldemort befinner sig i närheten. Harry får snart annat att tänka på när världsmästerskapen i quidditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en mytomspunnen trekamp! Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur den flammande bägaren... 

Ännu en Harry Potter bok läst och den var såklart lika bra som dom andra! Har ingenting negativt att säga alls! Säger som jag alltid säger: Varför har jag inte läst domhär tidigare! 

Efter varje Harry Potter bok jag läser kollar jag på filmen. Jag tycker det var synd att dom ändrat så många scener från boken i filmen. Förstår ju såklart att allt i boken inte kan vara med i filmen men tycker det är tråkigt att dom gjort om så många scener helt och hållet!

Nu får jag se när jag ska ta mig tid till nästa Harry bok. Fenixorden är ju så extremt tjock så har lite småångest för den. Kanske får bli i sommar när jag förhoppningsvis får lite ledigt.

 
Recensioner | |
Upp