Sms från Soppero

 

Författare: Ann-Helén Laestadius

Antal sidor: 151

Förlag: En bok för alla

Orginal titel: -

Språk: Svenska

Utgivningsår: 2007

Serie: -

Handling:

Ett mystiskt sms förändrar livet för 13 - åriga Agnes som bor i Solna utanför Stockholm. Agnes har i hemlighet börjat lära sig samiska, ett språk som hennes mamma inte talat sen hon lämnade byn Soppero i Norrbotten. Messet på det förbjudna språket kommer ifrån samen Henrik, 14 år. Agnes packar sin väska och åker till Soppero för att träffa honom och sina släktingar. Hon är kär och hon har planerat en överraskning men hon möter på oväntat motstånd.

Omdöme:

 

Dethär är också en såndär bok som stått i min bokhylla pinsamt länge. Jag försöker läsa alla böcker jag haft länge. Speciellt dom kortare eftersom jag försöker komma ikapp i min goodreads utmaning. Men denhär boken gillade jag inte alls. Den var rörig och jag hängde inte med i vilken person det handlade om eftersom det byttes så ofta.

 
Recensioner | |
Upp